Jak uczyć nowych technologii przez zabawę? Warsztaty dla nauczycieli, podczas których sami próbują kodowania i dowiadują się jak uczyć tego dzieci, zorganizowano dla dziesięciu nauczycielek ze Szkoły Podstawowej w Uniejowie. W efekcie ponad setka dzieci wzięła udział w projekcie „Kod do przyszłości”, którego organizatorem jest Fundacja Rozwoju Edukacji Elektronicznej.
Podczas udziału w warsztatach ,,Kod do Przyszłości'', nauczyciele poznawali metody i narzędzia służące do nauki programowania dla dzieci. Do nauki wykorzystywana była specjalna wersja klocków Lego – LegoWeDo, jak również darmowe aplikacje do nauki programowania dostępne w Internecie.
,,Projekt jest dedykowany nauczycielom klas I-III i to oni są głównym beneficjentem projektu. Nauczyciele w trybie trzydziestu godzin szkolili się ucząc podstaw programowania i robotyki, wdrażając to w nowe podstawy programowe na zajęciach komputerowych. Nasi trenerzy nadzorujący projekt przyjeżdżali do szkół i wspierali nauczycieli w prowadzeniu zajęć z dziećmi, a każdy z nauczycieli miał do przeprowadzenia cykl zajęć z robotyki. Finałem projektu jest zlot młodych programistów, który gości w zamku w Uniejowie, by dzieci poznały inne roboty, narzędzia i pomoce dydaktyczne do nauki programowania. Będziemy się bawić, sterować robotami, dronami, programować roboty” -mówi Anna Kijo, koordynator merytoryczny projektu.
Celem projektu jest zwiększenie kompetencji w zakresie nauczania programowania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności podstaw programowania uczniów najmłodszych klas na terenie gmin wiejskich i miejsko – wiejskich. Dzięki zajęciom u najmłodszych rozwijane jest kreatywne myślenie i wyobraźnia, ale również powodują one zainteresowanie robotyką i informatyką.
Fot. Facebook: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939 r. w Uniejowie
Nauczyciele i uczniowie z Uniejowa udział w projekcie rozpoczęli już w ubiegłym roku. Dzięki współpracy z fundacją uczniowie pracowali na specjalnych zestawach Lego WeDo, z których powstawały roboty. Dzięki silnikom i czujnikom oraz odpowiednio skonfigurowanym programom proste konstrukcje „ożywały”. Dzieci uczyły się prostego programowania i sterowania własnoręcznie zbudowanymi robotami.
,,Ze szkoły podstawowej udział wzięło dziesięć nauczycielek, które podnosiły swoje kompetencje w dziedzinie podstaw programowania. Po to przygotowujemy nauczycieli do pracy z wykorzystaniem nowych technologii, by później móc je wdrażać w projekcie, ale także po jego skończeniu, by panie mogły prowadzić zajęcia pozalekcyjne, a także w ramach podstawy programowej na zajęciach komputerowych'' – dodaje Anna Kijo.
Podczas zajęć w zamku uczniowie mogli zapoznać się z kilkoma rodzajami robotów, którymi sterowały za pomocą tabletów.
Dzieci miały okazję sterować również dronami.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz