Zamknij

Dofinansowanie dla szkół w ramach rządowego programu „Aktywna Tablica”

08:46, 05.10.2021 materiał partnera Aktualizacja: 08:46, 05.10.2021
Przyznane szkołom dofinasowanie będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych m.in. tablic interaktywnych, projektorów oraz nagłośnienia. Przyznane szkołom dofinasowanie będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych m.in. tablic interaktywnych, projektorów oraz nagłośnienia.

Gmina Uniejów pozyskała kolejne środki w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Beneficjentami są szkoły podstawowe w Uniejowie i Wilamowie.

Program „Aktywna tablica” opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym oraz na założeniu, że rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w nowocześnie wyposażonej szkole.

Głównym celem Programu jest więc wykorzystywanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych), wybranych przez szkoły, zgodnie z ich potrzebami oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania innowacyjnych technologii.

Gmina Uniejów, jako organ prowadzący złożyła wspólny wniosek dla placówek oświatowych. Wsparcie finansowe otrzymała szkoła podstawowa w Uniejowie oraz szkoła podstawowa w Wilamowie. Obie placówki pozyskały maksymalną kwotę wsparcia w wysokości 35 000 zł. Zatem łączna kwota dofinasowania dla szkół z programu „Aktywna tablica” dla Gminy to 70 000 zł.

Przyznane szkołom dofinasowanie będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych m.in. tablic interaktywnych, projektorów oraz nagłośnienia. Nie chodzi jednak wyłącznie o urozmaicenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Wnioskując o dotację, gmina uwzględniła przede wszystkim uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, posiadających różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia. Mowa o takich zaburzeniach takich jak ADHD, dysleksja, dyskalkulia, autyzm, porażenia i uszkodzenia neurologiczne.

Zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych pozwoli zróżnicować oddziaływanie terapeutyczne zapewniając jednocześnie wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów.
A.Ow.

(materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%