Zamknij
REKLAMA

Dofinansowanie dla szkół w ramach rządowego programu „Aktywna Tablica”

08:46, 05.10.2021 | materiał partnera
Przyznane szkołom dofinasowanie będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych m.in. tablic interaktywnych, projektorów oraz nagłośnienia.
REKLAMA

Gmina Uniejów pozyskała kolejne środki w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Beneficjentami są szkoły podstawowe w Uniejowie i Wilamowie.

Program „Aktywna tablica” opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym oraz na założeniu, że rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w nowocześnie wyposażonej szkole.

Głównym celem Programu jest więc wykorzystywanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych), wybranych przez szkoły, zgodnie z ich potrzebami oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania innowacyjnych technologii.

Gmina Uniejów, jako organ prowadzący złożyła wspólny wniosek dla placówek oświatowych. Wsparcie finansowe otrzymała szkoła podstawowa w Uniejowie oraz szkoła podstawowa w Wilamowie. Obie placówki pozyskały maksymalną kwotę wsparcia w wysokości 35 000 zł. Zatem łączna kwota dofinasowania dla szkół z programu „Aktywna tablica” dla Gminy to 70 000 zł.

Przyznane szkołom dofinasowanie będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych m.in. tablic interaktywnych, projektorów oraz nagłośnienia. Nie chodzi jednak wyłącznie o urozmaicenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Wnioskując o dotację, gmina uwzględniła przede wszystkim uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, posiadających różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia. Mowa o takich zaburzeniach takich jak ADHD, dysleksja, dyskalkulia, autyzm, porażenia i uszkodzenia neurologiczne.

Zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych pozwoli zróżnicować oddziaływanie terapeutyczne zapewniając jednocześnie wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów.
A.Ow.

(materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
0%