Zamknij

Bezpieczne zakupy online

13:05, 18.04.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:05, 18.04.2018
Skomentuj Fot. materiał partnetra Fot. materiał partnetra

W dzisiejszych czasach nie ma chyba osoby, która nie korzysta z możliwości robienia zakupów online. Jest to duża oszczędność czasu, bo zazwyczaj wszystkie potrzebne artykuły można kupić w jednym miejscu, i są dostarczane do domu. Problem powstaje w przypadku, jeśli okaże się że produkty nie spełniają oczekiwać, są uszkodzone, bądź nie o takie chodziło.

Wymiana towaru na inny

W sytuacji gdy zakupiony produkt, nie jest satysfakcjonujący i przykładowo, inny kolor byłby odpowiedni, można go wymienić. Sprzedawcy nie robią problemów z tym, choć warto wcześniej uprzedzić, że taka sytuacja zaistniała. Wystarczy wtedy odesłać paczkę i czekać na wymianę.

Warunki zwrotu:

  • towar musi zostać odesłany w ciągu 14 dni od daty otrzymania go
  • warunkiem przyjęcia zwrotu, jest poprawnie wypełniony formularz zwrotu
  • koszty przesyłek pokrywa osoba, która odstępuje od umowy, czyli w tej sytuacji jest to kupujący

Towar można zwrócić bez podawania konkretnej przyczyny

Zwrot niestety wymaga poświęcenia czasu, dlatego chcąc ułatwić sobie to zadanie, warto wejść na stronę zwracam.pl, gdzie w kilka minut można wypełnić formularz odstąpienia od umowy i od razu zamówić kuriera, który odbierze paczkę. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, bo serwis nie wymaga rejestracji i logowania się. Można znaleźć tam też, wiele przydatnych informacji o prawach jakie ma kupujący itp.

Odstępując od umowy kupna, czyli rezygnując całkiem z kupionego produktu, warto zapoznać się z regulaminem sklepu online, bo może okazać się, że sprzedający zaznaczył, że formularze mają być składane tylko i wyłącznie droga pocztową, choć w praktyce zazwyczaj wystarczy wysłać je, jako załącznik maila. Ważne, by daty się zgadzały, bo po upływie 14 dni, niestety nie można ani zwrócić ani wymienić.

Zwrot pieniędzy przez sprzedawcę

Obowiązkiem kupującego jest odesłanie towaru w tym określonym czasie, sprzedający natomiast po otrzymaniu przesyłki ma 14 dni na zwrot pieniędzy, na konto klienta, chyba że została wybrana opcja wymiany, to można porozumieć się ze sprzedającym, aby pieniądze poszły na poczet zakupu innego towaru.

W sytuacji gdy sprzedający nie poinformuje klientów o możliwości odstąpienia od umowy, a niestety tak często bywa, prawo do odstąpienia wygasa po dwunastu miesiącach, licząc od chwili gdy upłyną ustawowe 14 dni. Wielu konsumentów, niestety nie jest świadomych jakie prawa posiadają, zawierając umowy na odległość, dlatego warto zaglądnąć na stronę serwisu i sprawdzić, jak bronić się przed nieuczciwymi sprzedawcami.

Przed zawarciem umowy na odległość, należy zapoznać się z regulaminem sprzedawcy i sprawdzić, jak wygląda sytuacja wymiany, zwrotu lub reklamacji, choć często zdarza się, że takie informacje są celowo pomijane.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%