Zamknij

Dlaczego reklama na Facebooku jest tak bardzo skuteczna?

10:35, 02.03.2019 artykuł sponsorowany

Reklamowanie własnej osoby lub prowadzonej przez siebie działalności to konieczność, jeśli chce się być rozpoznawalnym i mieć większe szanse na odniesienie sukcesu w wybranej branży. Reklamować można się na wiele sposobów, jednak obecnie bardzo popularną metodą są social media. To właśnie na nich bazują reklamodawcy, gdyż używane są one przez prawie każdą osobę, zależnie od tego, kto gdzie posiada konto. Jedną z skuteczniejszych form reklamy w social mediach jest reklama na Facebooku. Z tego portalu społecznościowego korzystają osoby z całego świata, więc ze swoją reklamą można dotrzeć do docelowej grupy odbiorców i wcale nie zapłaci się za to dużych pieniędzy. Ludzie bardzo cenią sobie social media, dlatego na reklamy tam się znajdujące zwracają większą uwagę, niż np. na te, które są w telewizji. Trzeba jednak wiedzieć, jak zabrać się za reklamę na Facebooku. Warto skorzystać z kilku sprawdzonych porad.

Używanie Power Editora

To bardzo potężne narzędzie do tworzenia reklam na Facebooku. Każda osoba, która zdecyduje się go użyć na pewno nie będzie tego żałowała, ponieważ tym samym ze swoją reklamą dotrze się do szerokiego grona odbiorców. W Power Editorze można:

  • wybrać konkretną grupę odbiorców,
  • ustawiać stawki za reklamy,
  • tworzyć dużo precyzyjniejsze i efektywniejsze reklamy.

To tylko niektóre z zalet tego narzędzia, dlatego warto je przetestować na własnym przykładzie, gdy kogoś interesować będzie social media marketing. Przy tworzeniu kampanii reklamowej warto bazować na krótkoterminowych celach, które muszą być jednak skonkretyzowane, np. na zaangażowanie wokół danego posta. Wtedy reklama wyświetli się osobom, które będą najczęściej lubiły i komentowały posty klientów.

Na jakich kwestiach jeszcze się skupić?

Facebook to najpopularniejszy typ mediów społecznościowych (więcej danych statycznych na https://mediaclick.pl/reklama-na-facebooku/), na których można się reklamować. Tworząc tam kampanię reklamową trzeba być jednak uważnym i mieć w pamięci kilka kwestii. Przede wszystkim reklama musi być tworzona z zachowaniem wszelkich zasad geografii i demografii. Oznacza to, że reklamy nie powinno kierować się do wszystkich, bo okaże się ona nieskuteczna. Dużo lepszym pomysłem dla firm działających w Polsce jest skierowanie jej do osób zamieszkujących teren Polski, zarówno do pań, jak i panów.

Poza tym trzeba też jasno określić grupę docelową, im konkretniejszy cel będzie chciało się osiągnąć, tym szersza ta grupa będzie i zaangażowanie w tworzenie reklam będzie dużo większe. Zwykle osoby reklamujące się na Facebooku starają się o to, aby tworzona przez nich reklama umożliwiała zainteresowanym przejście na ich stronę. To bardzo dobry krok, ponieważ można zyskać takim działaniem sporą grupę nowych klientów. Jeśli jednak tak ma się stać powinno zdecydować się na manualną optymalizację reklamy, a nie automatyczną. Dzięki temu można sprawdzić, jak dana reklama przyjmie się wśród społeczności i jak ludzie będą na nią reagować. Klient będzie miał świadomość tego, czy ma dokonać jakichś zmian, czy może jego kampania jednak działa.

Marian, Media Click.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%