Zamknij

Jak założyć firmę budowlaną? 4 rzeczy, o których warto wiedzieć

10:02, 18.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:02, 18.02.2020

Założenie własnego biznesu nie wydaje się być trudne. Wypełnienie formularza CEIDG-1 zajmuje chwilę, podobnie podpisanie i wysłanie go. Większość zgłoszeń do urzędów odbywa się za pośrednictwem owego formularza, a pozostałe można załatwić w kwadrans. Choć formalności nie powinny nam przysporzyć problemów, warto mieć świadomość, że założenie firmy to nie wszystko - trzeba jeszcze rozkręcić biznes i go utrzymać. Przed założeniem firmy możesz sobie nie zdawać sprawy z wielu rzeczy, które dla doświadczonych przedsiębiorców są oczywiste.

1. Dokumenty i pozwolenia

Księgowość może być gwoździem do trumny każdego biznesu, nie tylko firmy budowlanej. Jest mnóstwo dokumentów i zgłoszeń, którymi trzeba się zająć zakładając firmę, czy pierwszy raz rozliczając podatki. Ponadto w branży budowlanej konieczne mogą być dodatkowe pozwolenia i certyfikaty. Warto mieć świadomość, że do spraw księgowych najlepiej zatrudnić księgową, która zajmie się rachunkowością, sprawami kadrowymi i wszelkimi dokumentami, od faktur po pozwolenia na budowę. Jeśli nie chcemy zatrudniać księgowej, bo na przykład nasza firma jest za mała - ot, rozkręciliśmy biznes z bratem i kuzynem - zawsze można skorzystać z usług biura rachunkowego, które działa niejako jak księgowa zatrudniona na część etatu.

2. Wyposażenie

Niezbędne do pracy w budowlance są narzędzia. Firma budowlana powinna dysponować pełnym kompletem narzędzi niezbędnych do wykonywania zarówno podstawowych, jak i specjalistycznych prac. Ba, takim kompletem powinna dysponować każda ekipa remontowo-budowlana. Jeśli twoja firma jest na tyle duża, by takich ekip było kilka, powinieneś mieć kilka kompletów narzędzi. Najłatwiej jest je przewozić i trzymać w skrzynkach, jednak narzędziowa gablota sprawdzi się równie dobrze. Ważne, by narzędzia były dostępne dla pracowników, gdy ci ich potrzebują. Dobry system magazynowania od sprawdzonego producenta, jak Arcom - firma z wieloletnim doświadczeniem i międzynarodowym zasięgiem, to absolutna podstawa.

3. Biuro i siedziba

Każda firma powinna mieć biuro. Według prawa jest do tego zobligowana, jednak formalna siedziba przedsiębiorstwa może znajdować się w prywatnym mieszkaniu lub domu rodziców na Kieleckiej wsi, nawet jeśli firmy działa w Warszawie. Choć jest to kusząca propozycja dla firmy budowlanej, która pracuje w terenie, a nie we własnym lokalu, nie lekceważ mocy, jaką daje posiadanie własnej siedziby. W takiej siedzibie klient może porozmawiać z przedstawicielem twojej firmy, zobaczyć zdjęcie zrealizowanych projektów czy dokładniej zaplanować zakres i termin prac. Kontakt z żywą osobą może przyciągnąć wielu klientów. Taka forma kontaktu wzbudza zaufanie i sprawia, że klienci są bardziej skłonni wykupić usługi twojej firmy, niż konkurencji, która ogłasza się jedynie w Internecie.

4. Dobra lokalizacja

Szukając miejsca na siedzibę, rozważ nowopowstające osiedla. Deweloperzy wynajmują lokale usługowe w dobrych cenach, a w okolicy kręci się wiele ludzi zainteresowanych usługami budowlanymi - wszak urządzają mieszkania. Czytaj więcej o najmie lokali usługowych na nowych osiedlach bezpośrednio na stronach deweloperów albo udaj się do ich biur sprzedaży, by dowiedzieć się, co oferują. Warto rozejrzeć się za dobrymi lokalami w modnej okolicy - kręci się tam więcej ludzi, mamy więc dużo okazji, by zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%