Zamknij
REKLAMA

Super food - jakie posiadają właściwości i jak wspomagają nasz organizm?

13:58, 15.10.2020 | materiały partnera

W ostatnim czasie wiele się mówi o żywności określanej mianem super food. Co to właściwie jest i czy faktycznie warto zainteresować się tym tematem planując swoją dietę?

Już na samym początku można zaznaczyć, że tego rodzaju składniki posiłków są jak najbardziej wskazane, a nawet pożądane. Związane jest to z ich właściwościami zdrowotnymi, a także wysoką zawartością różnego rodzaju witamin, mikro czy makroelementów. Ich spożywanie bardzo korzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu, a także dobre samopoczucie.

Jesienny super food – dynia

Choć bardzo znane są super food pochodzące z odległych krajów to warto szukać ich także na tzw swoim podwórku. Najlepszym przykładem tego, że jest to dobra droga jest wszystkim znana dynia. To pomarańczowe warzywo kryje w sobie ogromną dawkę witaminy C, a także witaminy A. Jest także niezastąpionym źródłem błonnika, który wspomaga procesy metaboliczne. Znajdują się w niej również karotenoidy, które pełnią funkcję ochronną przed rozwojem chorób serca, oczu, a także rozwojem chorób nowotworowych. W samej dyni znajduje się również magnez, wapń oraz potas. A w jej pestkach można odnaleźć cynk i fitosterole ograniczające wchłanianie szkodliwego dla organizmu cholesterolu. Co przygotować z dyni? Przede wszystkim zupę krem, leczo, a także ciasta i dżemy.  

Zielona moc jarmużu

Kiedy przegląda się dania z polskiej kuchni to niestety nie ma w niej zbyt wiele zielonego warzywa jakim jest jarmuż. A szkoda, ponieważ ma ono niezwykle cenne właściwości. Warto więc dodawać go do różnego rodzaju potraw, a także tworzyć na jego podstawie warzywne koktajle. W jarmużu można odnaleźć błonnik, białko, wapń, żelazo, fosfor, cynk, jak i magnez. W nim znajdują się również przeciwutleniacze działające antynowotworowo. Tutaj warto wspomnieć, że jarmuż będzie szczególnie odpowiedni dla mężczyzn, ponieważ chroni przed rakiem prostaty. Pominąć nie można także faktu o jego zbawiennym wpływie na odporność. Zawiera on bowiem sporą dawkę witaminy C. Jest także źródłem witaminy A oraz K.

Produkty pszczele w zdrowej diecie

Miód doceniamy zazwyczaj jedynie w okresie jesiennych i zimowych zachorowań. To właśnie w tym czasie pojawia się najwięcej informacji o jego pozytywnych właściwościach. Mowa tu przede wszystkim o zapewnieniu sobie odporności, a także zwalczaniu nabytych infekcji. Jak podaje między innymi http://cattering.bydgoszcz.pl/ nie tylko on jest wyrobem pszczelim godnym uwagi. Przyjrzeć się warto także piegrzy i propolis. Znajdują się w nich bowiem minerały, probiotyki, enzymy, różnego rodzaju antyoksydanty oraz substancje działające antybakteryjnie, antygrzybicznie oraz antywirusowo.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA