Zamknij

Marketing terytorialny, a PR kryzysowy - co łączy te dwa pojęcia?

00:32, 17.08.2021 artykuł sponsorowany

Na pierwszy rzut oka nie odnajdujemy w tych dwóch pojęciach wspólnego mianownika – a jednak istnieje ich kilka. Zarówno marketing terytorialny, jak i PR kryzysowy mają, wspólne czynniki, które determinują m.in. ich zasięg. Jednocześnie kryzys i nieprzemyślane działania PR w tym zakresie, mogą być poważnym problemem marketingu terytorialnego. Jaki wpływ mają na to działania marketingowe w sieci? Wszystko to w nowym artykule akademii PR Commplace.

Marketing terytorialny – czym się charakteryzuje?

Marketing terytorialny jest bardzo ciekawym zjawiskiem, ponieważ obejmuje charakterystyczny obszar działań oraz ich rodzaj. Polega on przede wszystkim na budowaniu określonego wizerunku miasta, miasteczka lub wsi, w celu zaspokojenia aspiracji mieszkańców oraz przyciągnięcia inwestorów, turystów czy studentów. Marketing terytorialny w doskonały sposób pokazuje, jak wykorzystywać potencjał miejsca i wszystkich czynników do niego przynależnych. Świetnym przykładem może być promocja miasta, w którym urodziła się znana osobistość. Dzięki odpowiedniej strategii, miejsce objęte działaniami marketingu terytorialnego, staje się nie tylko idealną destynacją dla turystów, ale także tworzy nowe miejsca pracy. Jeśli chcesz przeczytać znacznie więcej o marketingu terytorialnym i poznać jego przykłady, zajrzyj do artykułu: https://commplace.pl/blog/marketing-terytorialny-dla-gminy-regionu-miasta/

Kryzys ma wiele twarzy

Co wspólnego ma PR kryzysowy z marketingiem terytorialnym? W historii wielu miejsc zdarzały się sytuacje, w których nieprzewidziany i nagły kryzys, zniszczył dorobek marketingowy i zaprzepaścił kolejne szanse na rozwój. Warto więc zawsze mieć przygotowany plan wyjścia z kryzysu, niezależnie od tego, jaką aktualnie prowadzimy strategię. Kryzys może mieć wiele twarzy - najczęściej zdarzają się kryzysy wizerunkowe, które mogą mieć realny wpływ na dalsze funkcjonowanie firmy oraz jej obraz w oczach otoczenia. Jak powinno wyglądać w takiej sytuacji zarządzanie kryzysowe? Na początek należy pamiętać o podstawowej zasadzie, która dotyczy każdego podmiotu – myślenie, że kryzys nie ma prawa się u mnie zdarzyć, jest absolutnie błędne i ryzykowne. Od samego początku powinniśmy założyć, jakie rodzaje kryzysów mogą nam zagrażać i opracować plan, jakie działania należałoby wdrożyć. Pamiętajmy, brak działań i odpowiedzi na kryzys w wielu przypadkach może być rujnujący. O tym, jak i kiedy należy wdrożyć plan zarządzania kryzysowego, przeczytasz w https://commplace.pl/blog/zarzadzanie-kryzysowe/.

Działania w sieci – dlaczego są tak ważne?

Zarówno w przypadku marketingu terytorialnego, jak i zarządzania kryzysowego, działania skupione w sieci są obecnie najbardziej efektywne. Odbiorcy poświęcają najwięcej czasu na przeglądanie informacji właśnie w Internecie. Ten ogólnoświatowy trend pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału tego narzędzia. Sieć doskonale wspiera marketing terytorialny – oferuje mnóstwo platform, w których promowanie miejsc przynosi ogromne korzyści. Świadczy o tym nie tylko content, który umieszcza osoba zainteresowana. Sieć jest doskonałym źródłem opinii na temat danego miejsca – w przypadku pochlebnych recenzji, takie wpisy stają się bezpłatną reklamą. Jak promować firmę w Internecie? Sprawdzisz tutaj: https://commplace.pl/blog/jak-zaczac-promowac-firme-w-internecie/.

Sieć jest pierwszym miejscem, w którym odbiorcy konfrontują się z informacjami. Dlatego właśnie powinno tak być również w przypadku sytuacji kryzysowych – firma objęta kryzysem dotrze do odbiorców i mediów najszybciej, jeśli wykorzysta do tego sieć. Uniknie w ten sposób sprzecznych komunikatów i niedomówień, a co za tym idzie – być może uniknie pogłębienia kryzysu. O PR kryzysowym, jak również o innych działaniach public relations w sieci, przeczytasz w https://commplace.pl/blog/dzialania-pr-w-sieci/.

 

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%