Telewizja Polska chce uruchomić nowy kanał o tematyce lifestylowo-rozrywkowej. Kanał TVP Kobieta ma wystartować już niebawem. Wiemy, ile pieniędzy pochłonie!
TVP Kobieta ma być programem skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet bez względu na wiek, wykształcenie. W ofercie znajdą się programy o dotyczące m.in. kulinariów i zdrowia.
Powstanie kanału TVP uzasadnia "potrzebą umacniania rodziny, kształtowania postaw prozdrowotnych, integracji społecznej, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu".
W ofercie znajdą się formaty własne oraz zakupione przez stację.
- W dotychczasowym portfolio programów tematyka kobieca obecna była w niektórych programach ogólnotematycznych oraz wyspecjalizowanych. Nie istniał jednak skoncentrowany na tej tematyce publiczny program wyspecjalizowany, który mógłby w zintegrowany sposób realizować potrzeby widowni kobiecej - uzasadnia Telewizja Polska w Karcie Powinności przedstawionej Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.
Jak wskazała Telewizja Polska "programy o profilu lifestyle przeznaczone dla kobiet są oferowane przez niektórych nadawców niepublicznych i dostępne w ramach telewizji płatnej. Żaden taki program nie jest dostępny w telewizji cyfrowej".
Wiemy, jaki będzie koszt nowego kanału.
Telewizja Polska, jak wynika z wyliczeń, na nadawanie TVP Kobieta w tym roku wyda 14,75 mln zł. W kolejnych latach będzie to o 3 mln więcej - w 2022 roku – 17,72 mln zł, w 2023 roku – 17,76 mln zł, w 2024 roku – 17,8 mln zł.
Nowy kanał ma wystartować 8 marca. Ma być nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej oraz satelitarnej i w innych sieciach telekomunikacyjnych.
W planach stacji jest uruchomienie także kanałów TVP Muzyka i TVP Nauka.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz