Na trudności w dostępie do usług publicznych wskazał mieszkaniec Łodzi. Zwrócił on uwagę, że spraw administracyjnych, takich jak zarejestrowania pojazdu, odbioru prawa jazdy czy wydania dowodu osobistego można dokonać tylko po uprzednim umówieniu wizyty za pośrednictwem strony internetowej. W ocenie skarżącego to wykluczenie osób starszych, które nie mają dostępu do internetu lub mają problemy z jego obsługą.
Mieszkaniec wskazał również, że dostępne terminy w Urzędzie Miasta Łodzi są mocno ograniczone, co powoduje znaczne wydłużenie czasu oczekiwania na wizytę.
Sprawie postanowił przyjrzeć się dyrektor Zespołu Prawa Administracyjnego i Gospodarczego Biura RPO Piotr Mierzejewski.
„W efekcie wdrożenia wspomnianego systemu przyjęć interesantów, mieszkańcy nie są w stanie załatwić spraw administracyjnych w rozsądnym terminie, który zakłada sprawne i racjonalne działanie administracji publicznej. Prowadzi to do naruszenia prawa obywateli do równego dostępu do usług publicznych oraz zasady szybkości postępowania, która obliguje organy administracji publicznej, aby działały efektywnie, tj. sprawnie, szybko i skutecznie oraz unikając zbędnych opóźnień” – zwraca uwagę BRPO
Dyrektor zwrócił się z prośbą do p.o. dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji Urzędu Miasta Łodzi o zbadanie sprawy i ustosunkowanie się do zarzutów.
mo/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz