Zamknij

Cechy, które powinien posiadać dobry event manager

10:02, 11.09.2024 . Aktualizacja: 10:03, 11.09.2024

Event manager to inaczej organizator imprez, który potrafi wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta i przygotować wydarzenie spełniające cele zleceniodawcy. Wbrew pozorom, nie jest to łatwe zadanie, ponieważ wymaga szerokiej wiedzy i wielu przydatnych umiejętności. Pochłania też sporo czasu. Nic dziwnego, że coraz więcej firm korzysta z outsourcingu. Woli zlecić przygotowanie imprezy profesjonalnej agencji eventowej niż swoim pracownikom. Jakie cechy powinien posiadać dobry organizator wydarzeń?

 

Umiejętność dobrej komunikacji

Zainteresowała Cię praca event managera? W tym zawodzie przyda się umiejętność dobrej komunikacji. Nie tylko mówisz i przybliżasz klientowi swoją kreatywną wizję wydarzenia, ale przede wszystkim wsłuchujesz się w jego potrzeby. Odpowiadasz na nie empatycznie i ze zrozumieniem. Bierzesz także pod uwagę wszystkie sugestie swojego zleceniodawcy, aby stworzyć scenariusz imprezy skrojony na miarę jego oczekiwań. Jeśli czegoś nie da się zorganizować w przyjętym budżecie, potrafisz kulturalnie wyjaśnić to klientowi. Gdy czegoś nie rozumiesz, dopytujesz, aby uniknąć nieporozumień.

Elastyczne myślenie

Organizator imprez często musi wykazać się sporą elastycznością. Życie lubi pisać zaskakujące scenariusze. Np. na firmową imprezę nie zostaje dostarczony catering. Jako dobry event manager potrafisz szybko ugasić pożar, zamawiając posiłki i desery w pobliskiej restauracji. 

Kreatywność

Kreatywność stanowi podstawę pracy w zawodzie event managera. Dziś klienci nie chcą przewidywalnych i oklepanych scenariuszy. Pragną stworzyć wydarzenie, które przejdzie do historii jako wyjątkowe i niezapomniane. Koncert znanej gwiazdy wymaga odpowiedniej oprawy. Możesz np. zaproponować jej występ z lokalną orkiestrą i kolorowe wizualizacje nawiązujące do czterech żywiołów.

Skrupulatność i rzetelność

Organizator imprez musi wykazywać się skrupulatnością. Przygotowuje m.in. kosztorys dla klienta, w którym 20% budżetu zamraża na nieprzewidziane wydatki. Następnie sukcesywnie zbiera rachunki i faktury, aby po evencie przesłać zleceniodawcy pełne rozliczenie. 

Umiejętność planowania

W zawodzie event managera przydaje się umiejętność planowania. Trzeba rozpisać przewidziane prace i działania, aby ostatecznie impreza zakończyła się sukcesem. Nie wolno pominąć żadnego punktu, bo jeśli spóźnimy się z zamówieniem cateringu, sprawdzona firma może odmówić jego przygotowania. Przyjdzie nam zatem poszukać innego podwykonawcy.

Zdolności organizacyjne

Event manager musi wykazać się dobrymi zdolnościami organizacyjnymi i umieć dopiąć wszystko na ostatni guzik. Niektórzy świetnie łączą ze sobą różne przydatne umiejętności, przez co świetnie odnajdują się w tym wyjątkowym zawodzie.

Zainteresowanie trendami

Jako organizator imprez powinieneś wykazywać zainteresowanie najnowszymi trendami w branży i inspirować się nimi, tworząc własne koncepcje kreatywne. 

Znajomość prawa

W zawodzie event managera przydaje się też znajomość prawa. Trzeba bowiem podpisać umowę z klientami i podwykonawcami, zabezpieczając interesy każdej ze stron. 

Potrzebną wiedzę i umiejętności zdobędziesz, biorąc udział w kursie https://emtg.pl/event-manager-planowanie-organizacja-i-zarzadzanie-projektem-eventowym/. Szkolenie poprowadzi praktyk z wieloletnim doświadczeniem w branży, który przeanalizuje różne case studies.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%