Zamknij

Zakupy m-commerce. Jak smartfony wpływają na nasze zachowania jako konsumentów?

21:29, 28.08.2023 . Aktualizacja: 21:30, 28.08.2023

Czy zdajesz sobie sprawę, jak głęboko smartfony zmieniły nasze zachowania konsumenckie? Era zakupów m-commerce, czyli dokonywania zakupów za pośrednictwem smartfonów, stała się rzeczywistością. Smartfony nie służą tylko do komunikacji i rozrywki, lecz stały się narzędziem do wygodnych i szybkich zakupów. Przekonaj się, w jaki sposób te nowoczesne urządzenia wpływają na Twoje nawyki zakupowe.

Nowe wymiary wygody i dostępności

Smartfony zmieniają sposób, w jaki dokonujemy zakupów. Dzięki nim sklepy stale znajdują się w w zasięgu Twojej ręki. Bez względu na to, czy jesteś w kolejce do kawy, czy w drodze do pracy, możesz przeglądać asortyment, porównywać ceny i składać zamówienia. Oszczędzasz czas i zyskujesz elastyczność, której nie miałeś wcześniej. Współczesne aplikacje pozwalają Ci na błyskawiczne zakupy, bez potrzeby odwiedzania fizycznego sklepu. Niezależnie od Twoich aktualnych współrzędnych geograficznych zamówisz produkt w wybrane przez Ciebie miejsce. Jeśli poszukujesz dogodnych rozwiązań wysyłkowych, sprawdź ofertę platformy https://www.sendit.pl/ dedykowaną klientom indywidualnym.

Personalizacja doświadczenia zakupowego

Korzystanie ze smartfonów umożliwia dokładniejsze spersonalizowanie doświadczenia zakupowego. Telefon to prywatne urządzenie, także dzięki analizie danych, które da się określić na podstawie historii urządzenia, tj. sposobu przeglądania stron, historii zakupów i innych nawyków, aplikacje mogą dostarczać Ci oferty i rekomendacje trafnie dopasowane do Twoich potrzeb. Tym sposobem na Twoim urządzeniu wyświetlają się produkty, którymi najpewniej jesteś zainteresowany. Dzieje się to bez konieczności przeszukiwania całości asortymentu, tak jakby dana oferta cię znajdowała, a nie ty ją. Dzięki personalizacji  zakupy okazują się przyjemniejsze, mniej czasochłonne i bardziej efektywne, o czym przekonuje się każdy, kto choć raz próbował przeszukać dokładnie internet, w celu znalezienia najlepszej oferty.

Nowe możliwości interakcji i płatności

Dzięki technologii wprowadzono także nowe możliwości interakcji z markami i sklepami. Chociażby skanowanie kodów QR, które przenosi Cię bezpośrednio do produktu lub oferty specjalnej. To także nowe metody płatności mobilnych, które umożliwiają Ci dokonanie zakupu jednym dotknięciem palca. To wygoda i szybkość, które sprawiają, że proces zakupowy jest jeszcze bardziej intuicyjny i przyjemny.

Wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych

Smartfony mają ogromny wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych. Kiedy jesteś w sklepie stacjonarnym i stoisz przed dylematem wyboru, wystarczy kilka chwil, aby porównać opinie innych klientów, sprawdzić recenzje produktu lub skonsultować się z przyjaciółmi online. Dzięki temu zyskujesz pewność, że dokonujesz właściwego wyboru. To też oznacza, że sklepy muszą dbać o jakość i opinie swoich produktów, ponieważ każda negatywna opinia może wpłynąć na Twoją decyzję zakupową.

Pozyskiwanie inspiracji i nowości

Urządzenia mobilne stały się również źródłem inspiracji zakupowych. Przeglądanie social mediów czy aplikacji modowych może skutkować znalezieniem ciekawych produktów, których wcześniej nie brałeś pod uwagę. Widzisz, jakie są nowości na rynku, jakie panują trendy i znajdujesz produkty, które mogą zwiększyć codzienny komfort.

Era zakupów m-commerce stale przekształcają nasze nawyki konsumenckie. Mobilność, wygoda, szybkość i personalizacja to słowa klucze, które wytyczają kierunek współczesnych trendów zakupowych i wyznaczają nowe standardy. Sam/sama powiedz, czy wyobrażasz sobie rezygnację z nowych technologii?

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%