Zamknij

Wprowadź firmę na rynki zagraniczne

10:32, 12.10.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:33, 12.10.2021
Do marca 2022 roku trwa rekrutacja do projektu Export Influencer, który jest skierowany do łódzkich firm MŚP. Do marca 2022 roku trwa rekrutacja do projektu Export Influencer, który jest skierowany do łódzkich firm MŚP.

Do marca 2022 roku trwa rekrutacja do projektu Export Influencer, który jest skierowany do łódzkich firm MŚP. Przedsiębiorstwa z tego sektora dzięki udziałowi w projekcie zyskają wielką szansę na podbicie 5 olbrzymich rynków zagranicznych: w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Norwegii oraz Szwecji.

Firmy, które planują zgłosić się do udziału w Export Influencer powinny zaliczać się do regionalnych specjalizacji takich jak:

- informatyka i telekomunikacja;

- nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo);

- zaawansowane materiały budowlane;

- branża medyczna, farmacja, kosmetyki (w tym medycyna uzdrowiskowa);

- energetyka, w tym odnawialne źródła energii;

- innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze.

Informatyka i telekomunikacja została uwzględniona jako pierwsza na powyższej liście nie przez przypadek. Firmy z tej branży, zwłaszcza wpisujące się w niszę specjalizacyjną XLIX – (innowacyjne zastosowania sztucznej inteligencji w analityce, obliczeniach, robotyce oraz grach) – są w projekcie traktowane w sposób priorytetowy.

Przedsiębiorstwa, które pomyślnie przejdą rekrutację do Export Influencer, będą mogły liczyć na opracowanie strategii internacjonalizacji oraz wsparcie w jej wdrożeniu poprzez znalezienie odpowiednich kontrahentów zagranicznych. Ponadto udział w projekcie zapewnia kompleksową organizację i następnie udział w międzynarodowych eventach gospodarczych, takich jak choćby spotkania czy misje gospodarcze.

Firmy zakwalifikowane do projektu otrzymają ponadto kompendium wiedzy o rynkach zagranicznych, możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz szansę uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach, których będą miały na celu utworzenie lokalnej wspólnoty MŚP zainteresowanej eksportem swoich produktów. Ciekawą opcją jest także bez wątpienia opcja uczestnictwa w 5 webinarach poświęconych uwarunkowaniom eksportu do USA, ZEA, Niemiec, Niemiec i Norwegii.

Projekt Export Influencer rozpoczął się w lutym tego roku. Przeznaczono na niego środki w wysokości ponad 1,8 miliona złotych, z czego prawie 1,4 miliona pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Więcej szczegółów na temat projektu, w tym regulamin i wszystkie zasady rekrutacji znajdziesz tutaj.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%